منظور از انرژی نو چیست؟ چند نمونه را نام ببرید


سوال تمرین کار و فناوری پایه نهم


منظور از انرژی نو چیست؟ چند نمونه را نام ببرید

جواب فعالیت :

انرژی نو یا انرژی جایگزین به آن دسته از انرژی‌ها گفته می‌شود که برای تولیدشان از منابع بدون کربن استفاده می‌گردد؛ مانند انرژی خورشیدی، انرژی بادی، انرژی دریایی، زمین گرمایی، نیروگاه‌های آبی و کربن خنثی مانند زیست توده. از هیدروژن نیز که در پیل‌های هیدروژنی قادر به ذخیره انرژی است، به عنوان انرژی نو نام برده می‌شود.

این نوع انرژی‌ها معایب سوخت‌های فسیلی مانند افزایش غلظت دی‌اکسیدکربن و در نتیجه افزایش دمای کره زمین و تغییرات آب و هوایی و آلودگی زیست‌محیطی را ندارد علاوه بر این منابع تولید آن‌ها تمام ناشدنی و نامحدود است.

ماهیت آنچه که یک منبع انرژی را در دسته انرژی‌های جایگزین قرار می‌دهد در طول زمان تغییر کرده‌است. امروزه به علت تنوع منابع انرژی و اهداف مختلفی که حامیان هریک از این انرژی‌ها دنبال می‌کنند، تعریف بسیاری از انواع انرژی به عنوان انرژی جایگزین محل مجادله است

از انواع انرژی‌های نو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. انرژی خورشیدی
  2. انرژی بادی
  3. انرژی زمین گرمایی
  4. انرژی امواج و جزر و مد
  5. انرژی برق آبی
  6. سوخت‌های هیدروژنی
  7. سوخت‌های گیاهی بیومس

برزیل یکی از کشورهایی است که پروژه‌های بزرگی برای استفاده از انرژی‌های نو (انرژی‌های تجدیدپذیر) انجام می‌دهد. ۱۸٪ از کل مصرف سوخت اتومبیل‌های برزیل از طریق سوخت اتانولی که از ساقهٔ نیشکر به‌دست می‌آید تأمین می‌شود. سوخت اتانول به‌صورت گسترده در ایالات متحده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

(بیشتر…)


سیلا انرژی ,انرژی‌های ,استفاده ,زمین ,سوخت‌های ,منابع ,عنوان انرژی ,انرژی جایگزین منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

fooladshop علمی خبری آموزش پریمیر تکستفا | متن آهنگ جدید یادداشت های یک خبرنگار بیمه گر خريد ماسك صورت پارچه ای رنگی طرح دار دخترانه پسرانه 2021 دانلود کده